Innowacje? Nie musisz być Einsteinem!

Banerek_1000x385

 

Nie musisz być Einsteinem, by tworzyć i wprowadzać innowacje w swojej firmie. Nie musisz być Einsteinem, by je sfinansować! Pomogą Ci w tym Fundusze Europejskie. Wejdź na stronę www.DotacjeNaInnowacje.gov.pl i zdobądź wszystkie potrzebne informacje w jednym miejscu.

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej wystartowało z nową kampanią informacyjną, dotyczącą innowacji. Przez cały marzec temat ten będzie obecny w telewizji, radio, prasie i na portalach internetowych, ogólnopolskich i branżowych. Celem akcji jest rozwianie mitów związanych z innowacjami, jak również zachęcenie przedsiębiorców do sięgania po unijne wsparcie na ten cel.

Co znajdziesz  na stronie www.DotacjeNaInnowacje.gov.pl?

  • Listę aktualnych naborów wniosków – czyli konkretnych, obecnie dostępnych możliwości sfinansowania Twojej innowacji z Funduszy Europejskich.
  • Dokładne informacje na temat narzędzia STEP. To bezpłatna usługa doradcza, skierowana do przedsiębiorców, którzy chcą wprowadzać u siebie innowacje. Co ważne, mogą z niej skorzystać zarówno ci, którzy mają już konkretny pomysł, jak i ci, którzy dopiero wiedzą, że chcieliby coś zmienić w swojej firmie.
  • Wskazówki i praktyczne porady, na co zwrócić uwagę przy ubieganiu się o dotację.
  • Inspirację, czyli historie przedsiębiorców, którzy skorzystali z Funduszy Europejskich i dzięki temu zmienili swoje firmy.

Nie musisz być Einsteinem

Innowacje kojarzą nam się zazwyczaj z zaawansowanymi technologiami. Skąd to się bierze? Tego typu nowinki są szczególnie ekscytujące. Tymczasem nie zdajemy sobie sprawy, z iloma różnymi innowacjami mamy do czynienia na co dzień. To pojęcie jest bardzo szerokie – oznacza (od łacińskiego: innovare) tworzenie czegoś nowego. Wystarczy, że produkty, usługi czy procesy technologiczne będą nowością dla samego przedsiębiorstwa (nawet jeśli nie powstają od zera). Ale muszą przynosić mierzalne efekty. Jeśli więc Twoje nowatorskie pomysły służą poprawie funkcjonowania firmy, ograniczeniu kosztów czy zwiększeniu sprzedaży – jesteś innowatorem! Na każdym, nawet bardzo wstępnym etapie, możesz korzystać z bezpłatnej pomocy ekspertów branżowych.

Na jaką pomoc możesz liczyć?

Nie każda innowacja to epokowy wynalazek czy technologiczny przełom, jednak każda zaczęła się od pomysłu. Jeżeli masz już koncepcję na nowy lub ulepszony produkt bądź usługę i wiesz, jakie badania mogą być pomocne – skorzystaj z narzędzia STEP.

Jeśli dopiero szukasz pomysłu i najlepszego obszaru dla innowacji w swojej firmie – otrzymasz wsparcie z Innovation Coach.

Obie usługi pomagają sięgać po unijne dotacje i są całkowicie bezpłatne!